Máte u nás registraci a nedaří se Vám přihlásit? Nechte si vygenerovat nové heslo jako zapomenuté: app.php/user/forgot_password
Povrchová úprava modelu
Re: Povrchová úprava modelu
Zdravím všechny zapálené modeláře.
Jelikož jsem začátečník v lodní modelařině, zakoupil jsem si stavebnici policejního člunu od firmy Vladyka WSP-9 viz. http://www.vladykamodels.net/detail.php?jazyk=cz&id=6. Původně jsem si myslel, že stavba bude jednodušší, že vyřežu plastové díly, jemně obrousím a slepím. Ale jelikož jsem detajlista, nespokojil jsem se s tím, že díly které byly rozpůlené, k sobě zřejmě špatným lisováním nelícovaly. Proto jsem toho musel docela dost upravit a pro příště jsem došel k závěru, že méně práce by mi zabralo, kdybych si některé díly vyrobil sám.
Tohle ale není důvod proč sem píšu.
Byl bych nesmírně vděčný, kdyby mi někdo poradil ověřený postup, jakým způsobem provádíte povrchovou úpravu a barevný nástřik modelů vyrobených z tohoto plastu.
Zkoušel jsem nástřik prozatím pouze u nadstavby, (kde jsem na doporučení od SNEKA poctivě vyřezal a vybrousil všechny okna).
Postup jsem zvolil následující. Přebrousil jsem plast nasucho smirkem se zrnitosti 1000, nastříkal základem s plničem, přebrousil 1000 namokro a nastříkal barvou. Bohužel kam se škaredě podívám, barva se odlupuje včetně plniče. Po maskování elektrikářskou páskou a odlepení, zůstala barva na pásce.
Nerad bych se zdržoval opravami po špatně zvoleném postupu, proto prosím o rady jak to děláte, případně jaké barvy používáte.
Větší plochy bych chtěl stříkat sprejem, na detajly jsem si koupil Revell modelářské barvičky.
Děkuji