Máte u nás registraci a nedaří se Vám přihlásit? Nechte si vygenerovat nové heslo jako zapomenuté: app.php/user/forgot_password

UNION od Constructo - pomoc:(

Zaměřeno na konkrétní historické plachetnice a stavbu jejich modelu.
Odpovědět
valdik007

UNION od Constructo - pomoc:(

Příspěvek od valdik007 »

Zdravim a preju stastne a vesele svatky a Novy rok 2011:))

Chci se zeptat zda nemate nekdo zkusenosti se stavbou lodi UNION od Constructo, uvedenou plachetnici jsem teď začal stavět a už ze začátku jsem narazil na problém. Především co se týče polohy vyvrtaných otvorů pro stěžně a hlavně také přesná pozice nosné stěny přední paluby. V přiloženém českém návodu na sestavení jsou podle mě špatně uvedené vzdálenosti, kdy např. nosná stěna přední paluby má být umístěna 20 cm od přídě loďi, což je nemožné, protože v této vzdálenosti od přídě by byla širší než samotná loď.

Jsem sice v tomto začátečník, ale radši si nechám předem poradit. Pokud byste někdo měl k této lodi lepší dokumentaci, byl bych rád.

Děkuji mockrát
Valdik007
kartonist

Re: UNION od Constructo - pomoc:(

Příspěvek od kartonist »

Ahoj; nemusel jsi psát dvakrát.
UNION znám jen z obrázku, ale zopakuju obecné rady.
- Najít co nejvíc dokumentace a popisů stavby na (zahraničních) fórech. Jazyk umí Google, a pokud někdo najde chybu, obvykle ji názorně nafotí.
- Nevěřit návodu. Vše zkoušet nasucho a přeměřovat, než uřízneš nebo sbrousíš. Přemýšlet nad postupem "dopředu", aby 'sis k něčemu nezavřel cestu.

Polohu stěžňů a stěny se snaž odvodit od dalších dílů, které na ně budou navazovat. Např. pomocí napínacích kladek na trupu, které jsou vázané obvykle na střílny (nejpřednější kladka bývá těsně za úrovní paty stěžně); stěnu určíš podle té přední paluby.

Závěrem, aniž bych tě chtěl odradit, musím napsat, že se jedná o VELMI zjednodušený model, takže se řiď především návazností dodaných dílů a obrázkem - z něj tipuju, že místo 20cm (uprostřed lodě) půjde o 2cm anebo možná 2 palce (asi 5cm).

Radek
valdik007